مادر اي لطيف ترين گل بوستان هستي
تو شگفتي خلقتي!
تو لبريز عظمتي!
تو را دوست دارم و مي ستايمت !
دست بر دعا بر مي دارم و از خداي يگانه برايت بركت,رحمت و عزت مي طلبم.


 

آسماني پر از ستاره،  دشتي پر از گل،
تقديم به آني كه بهشت  زير پايش جا دارد
به مادرم...
كه مهرش تا ابد در دلم جاي دارد.



برچسب‌ها: مادر, قلب, مادر عزیزم, خدا

تاريخ : سه شنبه دهم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 11:21 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

 

سلام ! راستش را بخواهین دیروز تحقیق دخترم در مورد طاووس بود .وقتی تصاویر طاووس را جستجو نمودم. واقعا هیجان زده شدم . گفتم یه تعدادی از اون ها را بگذارم تا شما هم ازدیدن تصاویر این  آفریده ی زیبای خدا لذت ببرید.. 



 



بقیه عکس ها در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 19:14 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

ادامه:بررسی راه های پرورش تفکر در کودکان دبستانی 

 معلمین باید اصول زیر را در کلاس درس مورد توجه قرار دهند :

 1-گسترش آزادی روا نی در کلاس

 2-توسعه ی ارتبا طات عاطفی و عقلانی

 3-ایجاد جو همدلی و درک دیگران

 4-توجه به استقلال و فردیت دانش آموزان و عدم تأیید افراطی بر هنجار گروه

 5-احترام  به عقاید شاگردان و کمک به تجدید سازمان عقاید شاگردان

 6-احترام به سوالات شاگردان و هدایت سوالات بی ربط به سوی مسئله اصلی تکنیک های پرورش تفکر خلاق و انتقادی

 

 معلمین با استفاده از اقدامات زیر می توانند تفکر خلاق و انتقادی را پرورش دهند:

 1-    مواد و مطالب آموزشی متنوعی را برای تکمیل کتب درسی معمول، تهیه و تدوین کنید.

 2-    بحث ها  و مناظره های کلیدی و مرتبط با زندگی دانش آموزان را در زمینه موضوعات بحث برانگیز اجرا کنید.

 

 3-    دانش آموزان را به صورت دوتایی سازمان دهی کنید و از آن ها بخواهید با گروه های دیگری از دیگری از دانش آموزان در مورد یک مسئله بحث و مناظره کنند. جو و وفضای کلاس را طوری ترتیب دهید که باعث کنش متقابل شود. ترتیب نشستن شاگردان را تغییر دهید از روش های تقسیم کلاس برزگ به گروه های کوچک برای بحث استفاده کنید.

 4-    از دانش آموزان بخواهید تا حوادث و رویدادهای مهم زندگی شخصیت های متفکر و خلاق را در کلاس درس به نمایش بگذارند.(ترجیح با حوادثی است که در آن قهرمانان نقش های مخالفی را بازی می کنند.)از دانش آموزان بخواهید تا در جلسات و گردهمائیهای اجتماعی درجامعه محلی خودشرکت کرده و برنامه های میزگرد تلویزیونی را تماشا کرده و نقطه نظرهای مختلف را مورد بحث قرار دهند.

 5-    از دانش آموزان بخواهید تا در مورد یک مسئله اجتماعی ، انتقادها و نظرهای خود را برای سردبیر یک مجله یا روزنامه نوشته و در کلاس بخوانند.

 6-     از تکالیف نوشتاری اثربخش در جریان آموزش استفاده کنید.

 

   تکالیف نوشتاری اثربخش معمولاً  دارای ویژگی های زیر هستند: -      

     دارای ضوابط و معیارهای مشخصی هستند. -     

     رشد تدریجی مهارت های متفکر را به دنبال دارند. - 

         بر مسائل و موضوعات واقعی تأکید می کنند. -

       

   آموزش روشن و غیر مبهمی را ارائه می کنند.  



برچسب‌ها: تفکر, خلاقیت, استدلال, تفکراستعاره ای

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 15:26 | نویسنده : اکرم مالكي پور |


برچسب‌ها: خدا, عرش, عرش کبریایی

تاريخ : یکشنبه هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 19:6 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

آموزش ساخت وبلاگ


آموزش ارسال مطلب در وبلاگ


 آموزش ویرایش و ایجاد تغییراتی در مطالب قبلی


 آموزش موضوع بندی وبلاگ 



توضیحات در ادامه مطلب


برچسب‌ها: آموزش, وبلاگ, وبلاگ نویسی, آموزش وبلاگ

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 15:40 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

 ادامه موضوع: بررسی راه های پرورش تفکر در کودکان دبستانی  

به همین دلیل پژوهشگر خواسته تا با پرداختن به این موضوع اساسی که مسلماً یکی از ابعاد مهم در یادگیری به شمار می رود و نقش بسیارکمی  در تغییر در بهبود روش های اداری کلاس درس و تدریس معلمان ابتدائی داشته باشد و با ارائه ی روش های ایجاد تفکر در کودکان نمای کوچکی از پرورش تفکر در آنان را در اختیارخوانندگان و به خصوص معلمان ابتدائی قرار دهد. این مقاله که تاکید اصلی آن بر روش های عملی پرورش تفکر دانش آموزان دبستانی می باشد با هدف پاسخ به نیاز معلمان و مربیان به عنوان یک منبع ساده و کاربردی نوشته شده است.   اهداف پژوهش : هدف کلی: بررسی راه های پرورش تفکر کودکان دبستانی از طریق الگوهای تدریس فعال. اهداف جزئی: الف)بررسی تأثیر الگوی دریافت مفهوم در پرورش تفکرکودکان دبستانی   ب)بررسی تأثیر الگوی تفکر استعاره ای  در پرورش تفکرکودکان دبستانی   ج) بررسی تأثیر الگوی تفکر استقرایی در پرورش تفکرکودکان دبستانی   د) بررسی تأثیرالگوی حل مساله در پرورش تفکرکودکان دبستانی   ه)بررسی تأثیرتکنیک شش کلاه تفکر در پرورش تفکرکودکان دبستانی                    

       

      مرور پژوهشی: هر مفهوم ذهنی تفکر از چشم انداز یک چارچوب زمانی خاصی نگریسته می شود. تلقی تفکر در قرن دهم با تلقی آن در عصر روشنفکری متفاوت است . زمان های متفاوت فرآیندهای فکری منحصر به خود  دارند و الگوهای فکری رایج در عصر موجود را منعکس می نمایند.(مارزینو،1380، ص37) ریشه های علاقه ی فلسفی به تفکر به گذشته ی باستانی یونان و روم می رسد . (همان منبع،ص37) تفکر انتقادی از نظر سابقه ی تاریخی به دوران فعالیت آکادمی علمی افلاطون در یونان باستان برمی گردد که بر پایه ی دو طرفه استاد و شاگرد گفتگوی منطقی آن ها استوار بود و این مدل بعدها در سیستم آموزش غربی از متوسطه تا دانشگاه نهادینه گردید. (ابیلی، 1374،ص19)گرین(1984) اشاره می کند که قدمت فلسفه در جهان غرب دست کم دوهزار سال بیش از رشد علم است.(مارزینو، 1380،ص37) روح تحقیق در سراسر تاریخ فلسفه جریان داشته و بسیاری از تصورات کلی و مفاهیم جدید علوم را شکل داده است. برای نمونه «دکارت» در قرن 17 نوشت که مسئولیت عمده ی فیلسوف ایجاد یک  روش تحقیق صحیح و درست است. دانشمندان بزرگی چون هگل ، جیمز، اسپینور، تأثیر فراوانی بر نحوه ی تفکر امروزی و چگونگی نگرش ما به تفکر  دارند.(همان منبع، ص38) زیست شناسانی هم چون داروین (1882-1809) و اسپنسر(1903-1820) متوجه رابطه ی بین افزایش تحولی انعطاف پذیری رفتار حیوان و اندازه ی افزاینده ی مغز حیوانات شدند به این ترتیب دقت و توجه برای شناسایی عملیاتی که تفکر را به وجود می آورد افزایش یافت، نخستین آزمایشگاه روان شناسی توسط «وونت» و شاگردانش در لایپزیک تأسیس شد تا عناصر شناخت را که تصور می شد احساسات و ادراکات باشد مورد بررسی قرار دهند. بررسی تفکر از همان روزهای اولیه روان شناسی اشکال گوناگون به خود گرفته است که روان شناسی گشتالت ،رفتار گرایی روان سنجی و نظریه پردازش اطلاع از آن جمله است. می توان منشأ دلبستگی مربیان را در تفکر در چندین دهه ی قبل ردیابی کرد، علاقه و توجه به تفکر در رابطه ی آن با رفتار انسانی نیز قدمتی به اندازه ی خود تحول دارد.(همان منبع، ص37) دیویی جان(1916)عنوان می کند یگانه راه مستقیم برای پایدار کردن پیشرفت ها ، روش ها ، آموزش و یادگیری متمرکز شدن و توجه به شرایطی است که تفکر را می طلبد یا آن را ارتقا می دهد و می آزماید. (مارزینو،ص37) جان دیویی نیز در کتاب چگونه فکر کنیم درباره مفهوم تفکر می گوید: تفکر عملی است که در آن واقعیت موجود مورد تأیید یا تولید واقعیت های دیگر می شود و یا روشی است که در آن باورهای آینده بر اساس باورهای گذشته پایه گذاری می گردد. دوبونو، ادوراد(1933) در کتاب سلسله درس های تفکر ، تفکر را نهایت چاره جویی انسان می داند و می گوید : کیفیت آینده ی ما تماماً به کیفیت تفکر ما بستگی دارد این نکته هم در سطح فرد و هم در سطح جامعه و هم در سطح دنیا  مصداق دارد. (دوبونو،1384، ص15)  


برچسب‌ها: تفکر, خلاقیت, استدلال, تفکراستعاره ای

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 15:19 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

مردی مقابل گلفروشی ایستاده بود و می‌خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود.
وقتی از   گل فروشی خارج شد، دختری را دید که روی جدول خیابان نشسته بود وگریه می‌کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید: «دختر خوب، چرا گریه می کنی؟»
دختر در حالی که گریه می کرد گفت: «می‌خواستم برای مادرم یک شاخه گل رز بخرم ولی فقط ۷۵ سنت دارم در حالی که گل رز ۲ دلار می شود.» مرد لبخندی زد و گفت: با من بیا من برای تو یک شاخه رز قشنگ می خرم.



وقتی از گلفروشی خارج شدند مرد به دختر گفت: مادرت کجاست؟ می خواهی تو را برسانم؟
دختر دست مرد را گرفت و گفت: «آنجا» و به قبرستان آن طرف خیابان اشاره کرد.
مرد او را به قبرستان برد و دختر روی یک قبر تازه نشست و گل را آنجا گذاشت.
مرد دلش گرفت.. طاقت نیاورد، به گل فروشی برگشت، دسته گل را گرفت و ۲۰۰ مایل رانندگی کرد تا خودش دسته گل را به مادرش بدهد!!!


برچسب‌ها: گل, مادر, گل رز, گریه

تاريخ : شنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 22:36 | نویسنده : اکرم مالكي پور |
       كتاب زبان و تفكر     
نوشته: نيك لاند

   ترجمه: مجتبي پردل



زبان و تفكر به عنوان دو توانايي ويژه بشر ، همواره مورد توجه بوده است. شناخت چگونگي ارتباط اين دو توانمندي و نقشي كه هر كدام در ديگري دارد (بويژه اهميت اين دو، در عملكردهاي اساسي انسان براي حل مساله و تصميم گيري) براي كساني كه با تعليم و تربيت سر و كار دارند،ْ اهميت به سزايي دارد.


برچسب‌ها: تفکر, توانایی, کتاب, زبان

تاريخ : شنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 17:58 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

بررسی راه های پرورش تفکر در کودکان دبستانی


تفکر ساعة افضل من عبادة سبعین سنة. «یک ساعت تفکر برتر از هفتاد سال عبادت است.» امام علی ( دشتی ،1379، ص430 ) ارزش انسان درداشتن عقل و اراده واختیار است که بار امانت به دوش دارد و خلیفه الله می باشد.  تأثیر سخنان پرورش نفوذ و کلام موزون مولای متقیان حضرت امیرالمومنین در کتاب نهج البلاغه بر اهل بینش و خرد کاملاً آشکار است. حضرت علی (ع) در حکمت 48 نهج البلاغه می فرماید: پیروزی در دوراندیشی و دوراندیشی در به کار گیری صحیح عقل و اندیشه و اندیشه ی صحیح به رازداری است. ( دشتی،1379،ص635) در میان موجودات آنچه انسان را از دیگر موجودات متمایز ساخته و او را اشرف مخلوقات کرده ، داشتن قوه تفکر و درک کلیات است، زندگی ا نسان در طول تاریخ هرگز از تفکر و ا ندیشه خالی نبوده است، مهم تر از همه پویایی اندیشه است ، که بهتر است از دوران کودکی به این پدیده ی خدادادی توجه کافی شود ومربیان در پرورش آن نقشی سازنده داشته باشند.   از استاد ارجمندم جناب آقای صاحب فصول که در نوشتن این مقاله مرا یاری نمودند تشکر و قدردانی می نمایم.   این مقاله را تقدیم به همسر مهربان و فرزندان عزیزم می کنم که در طول نوشتن آن با من همکاری نمودند.



برچسب‌ها: تفکر, خلاقیت, استدلال, تفکراستعاره ای

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 17:10 | نویسنده : اکرم مالكي پور |


برچسب‌ها: خلاقیت, عکس

تاريخ : جمعه ششم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 23:28 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

رازچهارم : « تمامی مشکلات و موانع و مصائب زندگی در واقع درس هایی آموزنده اند که به لباس مبدل درآمده اند، بنابراین آن ها را گرامی بدارید و از آنها بیاموزید

آموزگار معنوی باربارا برای او تعریف کرد که :«چند نفر مردی را نزد من آوردند تا برای اولین بار با او آشنا شوم. بعد از اینکه او را به من معرفی کردند،خودش با تمام غرور و افتخار تمام اعلام کرد که به تازگی در هندوستان با یک مرتاض فوق العاده آشنا شده اشت. او گفت:این مرتاض به من گفت قادر است تمام مشکلات و موانع زندگی را از سر راهم بردارد.همین کار را هم کرد و مطمئنم که دیگر در زندگی ام با مشکلی مواجه نمی شوم

آموزگار ادامه داد:«وقتی این داستان را از زبان این مرد شنیدم برای مرشد خود پیغامی به این مضمون فرستادم:خدا را شکر که شما هرگز با من چنین نکردید.چرا که بدون مشکلات و موانع ،نمی توانستم عشق،اعتماد،صبرو حوصله و ایمان را بیاموزم

مشکلات و موانع بخش اجتناب ناپذیر زندگی ما را تشکیل می دهند که به شخصیت ما شکل و به روان ما جلا می دهند.در واقع مشکلات و موانع به این دلیل سر راه ما قرارمی گیرند که بزرگترین آموزگاران ما باشند. درست است ،هنگامی که با مشکلات دست و پنجه نرم می کردم؛نق نق می کردم و شکایت داشتم،اما همین مشکلات بود که مرا قوی و شجاع کرد و ایمانم را به کمال هستی وراه های اعجاز گونه ی او برای رشد ما انسانها جلا داد. آیا واقعاً نباید به جای گله و شکایت و ناشکری،خدا را برای مشکلاتمان شکر بگوییم؟


برچسب‌ها: راز, زندگی, آموزگار, باربارادی آنجلیس

تاريخ : جمعه ششم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 23:11 | نویسنده : اکرم مالكي پور |


نمونه آزمون های علوم ،ریاضی،فارسی اول

دانلود

برچسب‌ها: دانلود, آزمون, علوم, ریاضی

تاريخ : جمعه ششم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 23:10 | نویسنده : اکرم مالكي پور |
  كتاب علوم ششم دبستان
دانلود
كتاب كارو فناوری ششم دبستان


دانلود


برچسب‌ها: دانلود, دانلود کتاب ششم, کتاب علوم, علوم

تاريخ : چهارشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 9:51 | نویسنده : اکرم مالكي پور |
نمونه آزمون بنویسیم کلاس اول


نمونه الف




نمونه ب


برچسب‌ها: دانلود, آزمون, دانلود آزمون, آزمون بنویسیم

تاريخ : چهارشنبه چهارم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 9:12 | نویسنده : اکرم مالكي پور |
الگوی شش کلاه تفکر



روش شش کلاه تفکر برای ایجاد تغییر در شیوه تفکر جدلی، معمول و تبدیل آن به روش

«ترمیم نقشه» طراحی شده است. هدف از کار برد شش کلاه ، تسهیل روند تفکر است

به صورتی که....





برچسب‌ها: شش کلاه, تفکر, تسهیل, دوبونو

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 16:14 | نویسنده : اکرم مالكي پور |







تاريخ : سه شنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 15:57 | نویسنده : اکرم مالكي پور |
                                                      کلیک کنید

آموزش گام به گام وبلاگ


برچسب‌ها: دانلود, دانلود وبلاگ, وبلاگ نویسی

تاريخ : سه شنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 15:49 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

راز سوم:«تغییر نه تنها میسرو امکان پذیربلکه اجتناب ناپذیر است بنابراین خود را تسلیم جریان زندگی سازید


هنگامی که در مقابل تغییر مقاومت می کنیم در واقع در برابر جریان و حرکت طبیعی زندگی به سمت رشد و انبساط و بزرگتر شدن و بسط یافتن مقاومت کرده ایم.هنگامی که در مقابل تغییر مقاومت می کنیم زندگی را متوقف می کنیم و هیچ چیز غیر طبیعی تر از این نیست.این کار مثل این است که سعی کنید مانع جریان رودخانه شوید و اقیانوس را از هرگونه تموج بازدارید یا نفس کشیدن خودتان را متوقف کنید.این همان مرگ است.مرگ در واقع حالتی است که در آن هیچ چیز در شما و زندگی تان تغییر نمی کند.



تلاش برای ثابت نگه داشتن زندگی و جلوگیری از تغییرات انتخابی در جهت مرگ نه زندگی.مقاومت بیهوده است.چرا که تغییر اجتناب ناپذیر است.چه بخواهیم و چه نخواهیم تغییر خواهیم کرد.چه با آن همکاری بکنیم و نکنیم.در واقع هرچه در مقابل تغییر از خودمان مقاومت بیشتری نشان دهیم درد و رنج بیشتری را هم برای خودمان هم برای دیگران می خریم.



تغییر از ضروریات رشد محسوب می شود.هرگز نمی توانید بدون آنکه تغییر کنید رشد کنید. سپس روزی فرامی رسد که وقایع و اتفاقاتی که خارج از اراده ی شماهستند،مدام بر سر شما نازل می شوند و زندگی تان را زیرورو می کنند.رازهای شماره دو و سه به ما میگویند که هدف از زندگانی رشد است و تغییر نیز اجتناب ناپذیر.

اگر رشد و تغییر را خودتان انتخاب نکنید ،آن گاه چیزی دیگری باید به شما کمک کند تا تغییر کنید.حال می خواهید اسم آن را خداوند بگذارید یا هوش برتر یا نیروی متعالی.آنچه درک آن حائز اهمیت است این است که حق انتخاب دیگری ندارید.

بدین معنی که هرگز نمی توانید رشد و تغییر نکنید.رشد نکردن به اختیار شما نیست وشما تغییر خواهید کرد چرا که هدف از زندگی و بودن شما در این کره ی خاکی تغییر است.

آنچه تغییر را خیلی ترسناک می کند ناشناخته ها است.ما می ترسیم تغییر کنیم زیرا نمی دانیم آن طرف خط چه چیز منتظر ماست.دست کم می دانیم جایی که الان ایستاده ایم کجاست.این همان دو راهی است که ما هنگام تغییر با آن روبرو می شویم.

حال اگر خداوند لب می گشود و به ما می گفت «به تو قول می دهم اگر از شغلت استعفا کنی به مدت شش هفته بیکار بمانی.اما بعد از شش هفته سرمایه ای را که برای راه اندازی کسب و کارت به آن احتیاج داری به تو خواهم داد »بی معطلی از شغلتان استعفا می دادید.ما در این مواقع اگر این چنین تضمین هایی داشتیم مطمئناً یک لحظه هم برای تغییر منتظر نمی ماندیم .اما دنیا این طور نیست .خیلی از جاها مجبورید تغییر کنید حتی اگر از نتیجه آن اطلاعی نداشته باشید.خیلی از جاها باید رها کنید قبل از آنکه چیز جدیدی بدست آورده باشید.

دنیا هیچ وقت سعی نمی کند چیزی به شما بدهد،آن هم وقتی که دست شما پر است.وقتی زیاد از حد چیزی برداشته ایدو در هر دستتان چند عدد هندوانه دارید،به بار شما چیزی اضافه نمی کند.منتظر می شود تا جایی بازشود و شما آمادگی دریافت چیزی تازه و نو را داشته باشید،سپس چیزی به دست شما می دهد.این بدان معناست که به منظور دریافت یک چیز جدید می بایست آن چیزی را که قبلاًبه آن چسبیده بودید رها کنید.


برچسب‌ها: تغییر, زندگی, هدف, باربارادی آنجلیس

تاريخ : سه شنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 15:38 | نویسنده : اکرم مالكي پور |



تاريخ : دوشنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 21:42 | نویسنده : اکرم مالكي پور |

شنیدم که در وقت نزعِ روان                                                  به هرمز چنین گفت نوشیروان

که خاطر نگه دار درویش باش                                                نه در بندِ آسایش خویش باش

نیاساید اندر دیار تو کس                                                     چو آسایش خویش جویی و بس

نیاید به نزدیک دانا پسند                                                    شبان خفته و گرگ در گوسفند

برو پاس درویش محتاج دار                                                 که شاه از رعیت بود تاجدار

رعیت چو بیخند و سلطان درخت                                            درخت، ای پسر، باشد از بیخ سخت

مکن تا توانی دل خلق ریش                                                  وگر می کُنی می کَنی بیخِ خویش

اگر جاده ای بایدت مستقیم                                                   ره پارسایان امیدست و بیم

طبیعت شود مرد را بخردی                                                   به امید نیکی و بیمِ بدی

گر این هر دو در پادشه یافتی                                                در اقلیم و ملکش پَنَه یافتی

که بخشایش آرد بر امیدوار                                                   به امید بخشایش کردگار

گزند کسانش نیاید پسند                                                       که ترسد که در ملکش آید گزند

وگر در سرشت وی این خوی نیست                                         در آن کشور آسودگی بوی نیست

فراخی در آن مرز و کشور مخواه                                              که دلتنگ بینی رعیت ز شاه

ز مستکبران دلاور بترس                                                        از ان کو نترسد ز داور بترس

دگر کشور اباد بیند به خواب                                                   که دارد دل اهل کشور خراب

خرابی و بدنامی آید ز جور                                                  رسد پیش بین این سخن را به غور

رعیت نشاید به بیداد کشت                                                  که مر سلطنت را پناهند و پشت

مراعات دهقان کن از بهر خویش                                               که مزدور خوشدل کند کار بیش

مروت نباشد بدی با کسی                                                      کز او نیکویی دیده باشی بسی

درون مایه این داستان، حول محور پادشاه و رعیت و دوری از ظلم و ستم به زیر دستان و برقراری عدالت می چرخد، اینکه تمام پشت و پناه یک حکومت یا یک پادشاهی، رعیت و رضایت اوست

این حکایت یک منولوگ بین انوشیروان عادل و هرمز پادشاه ایران است که نوشیروان به هنگام مرگ، آخرین وصایای خود را به گوش او می رساند.    



برچسب‌ها: سعدی, شعر

تاريخ : یکشنبه یکم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 15:2 | نویسنده : اکرم مالكي پور |


راز دوم:«هدف زندگانی آن است که تمامی توانایی های بالقوه ی خود در مقام انسان را شکوفا و بهترین خویشتن خویش ونیز بیشترین رشد و شکوفایی را از خود ظاهر سازید»

این راز نمی گوید هدف زندگانی این است که همسر مناسبی بیابید،موفق شوید،ازدواج کنید و تشکیل خانواده دهید وبه تحقق آرمان هایی ارزشمند روی این کره خاکی کمک کنید یا حتی احساس خوبی داشته باشید.این راز میگوید هدف این است که رشد کنید.



زندگی روی کره زمین یک کلاس درس است ومن و شما دانش آموزانی هستیم که باید درس هایی را بیاموزیم.قرار نیست زندگی خیلی راحت و بی دردسر باشد.قرار نیست همه چیز عالی و بی عیب و نقص باشد.قرار بر این است که ما با چالش هایی روبرو شویم و باید متحمل سختی مصائبی شویم.ما از یاد برده ایم که هدف زندگانی این است که بیاموزیم.



آیا تازگی احساس بدی نسبت به خودتان دارید؟شاید به این دلیل است با دید درستی به زندگی خود نگاه نکرده اید.چراکه معیارها و ارزشهایی که شما با آنها خود و زندگی تان را ارزیابی می کردیددیگر در مورد شما صدق نمیکند.بدین معنی که شما باید تعریف شخصی خود از موفقیت و پیروزی را ارزیابی وآن را « باز تعریف» کنید.



فرض کنید شغلتان فروشندگی است و هفته گذشته مدام با مشتریان بدقلق مواجه شدید و سرانجام هیچ چیز به آنان نفروختید.اگر ملاک ارزیابی خودتان فروش اجناس،پول درآوردن باشد شما می گویید هفته بدی را پشت سر گذاشته اید. اما چنانچه ملاک و ارزیابی شما در زندگانی رشد و تغییر باشد،آن یک هفته می تواند بهترین هفته ی زندگانی شما باشد.اگر هرگز از مرام و منش شایسته ی خود در مقام یک فروشنده عدول نکرده باشیدو با مشتریان بدقلق و سختگیر خود خوشرو و مهربان بوده باشید.



«الماس همان تکه زغال سیاه و بی ارزشی است که هیچ وقت جا نزد و از کار و تلاش باز نایستاد»



برچسب‌ها: راز, زندگی, بهترین, بابارادی آنجلیس

تاريخ : یکشنبه یکم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 9:29 | نویسنده : اکرم مالكي پور |