ناتوانی یادگیری و املا
نوشتن و املا مستلزم خرده مهارت ها و توانایی های بسیاری است. شخص باید قبل از هر چیز به خواندن کلمه قادر باشد . او باید به روابط معین آوانگاری و تجزیه کلمات آگاهی و مهارت کامل داشته باشد. بایستی قادر به انجام تعمیم های صوتی مطلوب باشد . هم چنین قادر به تجسم شکل و ظاهر کلمه باشد و بالاخره نیاز به نرمش حرکتی یا آسان نویسی دارد. دشواری های املا ممکن است به علت نقص در یکی از خرده مهارت های فوق باشد
(فردیار، 1371).
دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس دیکته دچار مشکل هستند و به نسبت تعداد غلط هایی که مرتکب می شوند نمرات کمتری دریافت می کنند. معمولاً معلمان و والدن برای تقویت دیکته به راه های گوناگون متوسل می شونداز جمله:
1-پند و اندرز دادن و طلب کوشش بیشتر
2-سرزنش و انتقاد از معلم
3-تحقیر و سرزنش کودک
4- افزایش میزان تکلیف و ...(تبریزی ،1380).
قسمتی از تحقیق ناتوانایی های یادگیری:به قلم اکرم مالکی پور
زیر نظر دکتر عابدی
برچسبها: ناتوانی یادگیری, املا, مالکی پور
.: Weblog Themes By Pichak :.