هدف اساسی ارزشیابی کیفی توصیفی بهبود کیفیت یادگیری و ارتقای سطح بهداشتی روانی محیط یاددهی یادگیری است.

 

نتایج ارزشیابی ها باید در بهبود جریان یادگیری و تصمیم گیری های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد

 

یکی از اجزا و عناصر مهم و اساسی هر عمل ارزش یابی تحلیل و تفسیر اطلاعات است

 

ارزش یابی فعالیتی است پیوسته و تعالی بخش که در طول جریان یادگیری تداوم می یابد

 

بهبود کیفیت یادگیری یعنی افزایش ماندگاری ذهنی

 

مهم ترین ویژگی ارزشیابی تکوینی جهت گیری اصلاحی و درمانی است


برچسب‌ها: ارزشیابی توصیفی, تعریف ارزشیابی توصیفی, اجرای ارزشیابی توصیفی

تاريخ : چهارشنبه سی و یکم تیر ۱۳۹۴ | 16:38 | نویسنده : اکرم مالكي پور |