گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی(گروه مدرسین استان اصفهان)

به نام خدا

جمع بندی مطالب

سوالات مطرح شده

۱-آیا فرمت کارنامه می تواند انتظارات شما به عنوان معلم از یک گزارش پیشرفت تحصیلی بر آورده نماید؟

۲_اصلا هدف از ارایه گزارش به این سبک و سیاق چیست؟

۳_آیا اصل کارنامه (فقط دروس) ما را به اهداف نمی رساند؟

۴_آیا هدف فقط ارایه بازخورد قضاوتی معلم در رابطه با این است که فراگیر می تواند به پایه ی بالاتر ارتقا یابد یا نمی تواند,یا هدفهای فرایندی نیز همچنان در نوبت دوم هم مترتب است؟

۵_اصلا ملاکهای یک گزارش پیشرفت تحصیلی مناسب از نظر شما چه ملاک و معیارهایی است؟

۶_تا کنون به تعداد برگه هایی که در پرونده ی دانش آموز می آید,دقت کرده اید(نگاه مدیریتی)

 

تجربه (فلاح نژاد)

 چند روز پیش یکی از همکارانم که ایشان هم مثل من پایه ششم تدریس می کنند سوال کردند در قسمت مطالعات که در قسمت اهداف گفته

1-زمان ,تداوم وتغییر 2-مکان وفضا3 -فرهنگ وهویت 4-نظام اجتماعی 5-منابع و فعالیت اقتصادی

منظور چه هست بعد من دست وپا شکسته یک سری راهنمایی به ایشان کردم ولی دیدم نه ان چیزی را که باید در مورد درس مطالعات ششم را بلد باشم ,بلد نبودم با خودم گفتم مرتضی اصلا کاری با ارزشیابی توصیفی نداشته باش تو به عنوان یک معلم ششم که چند سالی داری سر کلاس تدریس می کنی چرا این اهداف را کامل بلد نیستی رفتم وکتاب روش تدریس مطالعات ششم را برداشتم جالبه تا صفحات اول اون رو ورق زدم دیدن دقیقا در چند صفحه خیلی زیبا در مورد ان 5 هدف توضیح داده که من ان چند صفحه را برای شما همکاران در پست پایین. قرار داده ام وبعد تمام اهداف ها هر درس را مطالعه کردم

وبعد یاد اون حرف خانم ابراهیم نژاد افتادم که می فرمودند بعضی از معلم ها از جمله من فلاح نژادهنوز به طور کامل نمی دونند اهداف هر درس چیه که با توجه به اون اهداف ازمون ها وثبت مشاهدات وغیره راانجام بدهندوبه قول ایشان اگر ما معلم ها یک بانک هدف داشته باشیم بهتر از این هست که مثل قبل یک بانک سوالات داشته باشیم که خدیا شکر یکی از منبع های خوب اهداف کتاب راهنمای تدریس ها هستند وبعد وقتی ان 5مورد را با راهنمای کتاب مطالعات به همکارم توضیح دادم ان وقت گفت ارزشیابی توصیفی ایراد ندارد من معلم هستم که هنوز اهداف را نمی دونم به چه صورت است (منظور اون همکارم خودش بود ومن بودم منظور بنده به هیچ شخص خاصی نیست ) ویک جمله خیلی خوبی گفت که بی خود نبوده که قبلا می گفتن گفتن وحالا هم گفته میشه باید قبل از ورود به کلاس طرح درس داشته باشی که اهداف کلی ورفتاری در ان یاداشت شده باشه حتما تمام همکارانی که این پست من را می خوانند حتما تمام اهداف تمام دروس همه پایه ها را بلد هستند ولی برای یاداوری خدمتتون عرض می کنم حتما هر جوری هست قبل از این که دوره را در منطقه شروع کنید روش تدریس تمام کتاب های ابتدایی را گیر بیاورید وحداقل با اهداف ان اشنا شویم برای مثال اجتماعی ششم شما اگر ان 5مورد را در کتاب راهنمای ششم مطالعه کنید فکر کنم کلیات ان در پایه سوم تا ششم یکی است


برچسب‌ها: ارزشیابی توصیفی, تعریف ارزشیابی توصیفی, اجرای ارزشیابی توصیفی

تاريخ : دوشنبه بیست و دوم تیر ۱۳۹۴ | 19:13 | نویسنده : اکرم مالكي پور |