4- به آن ها بگویید لغاتی را که نوشته اند معین کنند، کلماتی را که تا آن زمان نخوانده اند ، به سبب اینکه در گنجینه ی لغاتشان نبوده حذف کنید.

5- به دانش آموزان بگویید یک یک لغات باقیمانده را به طور شفاهی هجی کنند، زمان هجی کردن را محاسبه کنید و به نحوه ی بخش کردن ، کشیدن صدا و دشواری بیان و شنیدن توجه کامل داشته باشید.

6- برای تشخیص تفاوت های موجود بین پاسخ های شفاهی و کتبی آن ها را با املا اصل مقایسه کنید.

7- از کودک بخواهید که در مدت ده دقیقه لغات افتاده را مطالعه کند، روش مطالعه او را به دقت مشاهده کنید.

8- خطاها را تحلیل کرده و از اطلاعات حاصله از منابع دیگر در این مورد بهره برداری کنید.

9- نتایج به دست آمده را به عنوان مشکل املایی تنظیم کنید. برای غلبه بر مشکلات حاصله راهبردهای آموزشی طرح کنید.

10-در مورد تحلیل خود و طرح تدریس با دانش آموز صحبت کنید، برنامه را طوری تدوین و طراحی کنید که دانش آموز متوجه پیشرفت خود در این مورد باشد(فریار،1371).

 

 

 

 


برچسب‌ها: ناتوانی یادگیری, املا مالکی پور

تاريخ : جمعه چهارم آذر ۱۳۹۰ | 17:11 | نویسنده : اکرم مالكي پور |