به نقل از جناب اقای دکتر بهمن قره داغی

 

 

ارزشیابی کیفی توصیفی الگویی است که هدف آن کمک به بهبود یادگیری و تحقق بهتر  اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برا ی تصمیم گیری در باره ارتقا دانش آموز است . الگویی که  در آن  نه صرفا به فرایندها پرداخته می شود و نه خاص به نتایج، بلکه ترکیبی از هردو  هدف را ، دنبال می کند .

 

بر این باور  گزارش پیشرفت تحصیلی در دوه ابتدایی ( پایه اول تا ششم )، یا همان  بازخورد پایانی ، که معلم با عنایت به وظیفه ی پاسخگویی ،در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه و خردادماه و در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت های فردی دانش آموز و با استفاده از شواهد و اطلاعات جمع‌آوری‌شده در پوشه کار و سایر مستندات مثل رویداد نگاری، دفتر مدیریت فرایندهای یادگیری و...، جهت ارائه به ذی‌نفعان (والدین، دانش‌آموز و مدیریت مدرسه) تکمیل می‌نماید.  نیز طبق آخرین مصوبه یعنی سیصد دهمین جلسه کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 23/10/93 به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاس‌های رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و مجدد ( فرم ب) توصیف و گزارش  خواهد شد .

 

لذا این جمله که بازگشت نمره به کارنامه دانش‌آموزان ابتدایی از کجا آمده و چرا ارائه  و چه هدفی را دنبال می نماید و .... در جای خود قابل  تامل و البته بسی تاسف است  .


برچسب‌ها: دکترقره داغی, ارزشیابی توصیفی

تاريخ : پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۴ | 19:4 | نویسنده : اکرم مالكي پور |